Kapı önü teyzesi

Nasıl boş beleş bi' insan türüdür yarabbim o kapı önü teyzeleri? Çok merak ediyorum bu kadınlar hiç mi ev işi yapmıyorlar? Sabah 10da bakkala giderken de ordalar, gece 11de dışarı çıktığımda da...

Gider gelirken inceden dikizledim teyzeleri; neler yapıyorlar, nasıl insanlar falan diye. Böyle belli başlı kuralları, raconları var. Mesela, minimum 4 kişi oturuyorlar genelde. Daha az olanları, genelde pencereden pencereye yada pencereden sokağa doğru -kısa zamanlı- ilişkilerden oluşuyor. O minimum 4 kişilik grupta genelde 1 tane kaynana kıvamında teyze oluyor. Diğerlerinin normal teyze olması, hatta zaman zaman 16-17 yaşında kızların da olması bu türün 'alaylı' olarak yetiştiğini kanıtlıyor bizlere.

Yaşlılar plastik sandalyede otururken, bu 16-17 yaşındaki ve kısmen genç sayılabilecek tipler, 'gencim ben, motor bozulsa bile çabuk toparlanırım' imasıyla inadına betona dağa taşa oturuyorlar.

Yaş bakımından geniş bir yelpazeye sahip olmaları, hiyerarşik düzenlerinin bulunduğunu gösteriyor. En genci çekirdek servisi yapıyor, çayları tazeliyor falan. Garibim 16lık kız, mahalle dedikodularından bi haber bitiriyor toplantıyı :( Bu dedikodu olayını cok merak ediyorum, pek merak ederim öyle şeyleri. Tanımadığım etmediğim insanları çekiştirmeye bayılırım. Bi' gün bende giyicem terliklerimi, sallama çayımla gidicem yanlarına. Hep önlerinden geçtim, hep 'cık cık cıkkkk, uzun saç, küpe... cık cık cıkkkk' laflarına maruz kaldım, biraz da ben laf atıcam geçenlere. Laflara maruz kaldım diyosam bu o cık cıkları duyup, tamamen benim varsayımlarımın ürünüdür, yanlış anlaşılmasın. Zira kimse laf atmaz bana; 1.90 boy, 100 kilo adamım, kontrolsüz güç gibi dolaşıyorum sokaklarda :))

Bu kadar dikizleyebildim. Kamufle olup aralarına sızmak lazım daha detaylı bi döküman çıkartabilmek için. O da benim için çok zor. Eğer varsa bu türle vakit geçirme fırsatı yakalamış arkadaşlar, okumaktan keyif duyarım. Gerçekten enteresan canlılar...

1 homurtu:

Adsız dedi ki...

pek keyifli bi belge olmuş=)

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum