The Informers (IMDB: 6.5/10 & Dr.Ceykıl: 2/10)

- Bu yazı köpekler gibi spoiler içerir. Böyle bir filmi izlememeniz gerektiği için rahatlıkla okuyabilirsiniz ama. Gerçekten izlemeyin, rezil. Valla lan! -

Dün gece (ya da bu sabah) The Informers'ı izledim. İzlediğime lanet ettiğim filmler sıralamasında ilk 3e kesin girer. Hatta 'Never Surrender' ile birinciliği bile paylaşabilirler.

Filmin sloganı şöyle; 'Greed is good. Sex is easy. Youth is forever.'. Böyle bi sloganı görüp de benim bu filmi izlememem imkansızdı. IMDB'ye bakıp da filmin 10 üzerinden 6.5 aldığını görünce iyice merak ettim (5+ filmleri izlerim genelde). Türüne bakıp da crime,drama,thriller muhteşem üçlüsünü görünce iyice ağzımın suları akmaya başladı (bknz: drool).

Filmin konusunu okudum, '80lerin Amerikası'ndaki 7 hayatı anlatıyor' yazıyordu. Severim böyle filmleri. Mesela Seven Pounds çok kraldı. Aksiyonu da vardı, süperdi. Crash de muhteşemdi mesela. Durum-kesit şeklindeydi, aksiyon yoktu ama çok kraldı. Öyle zannedip izledim işte bu lanet filmi de.

'Seks çok kolay' demişler. Abi kolay farklı, filmdeki olay farklı. Şöyle açıklayayım; A erkeği, B hatunuyla çakışıyor. C erkeği, A erkeğinin kankası, canı cicisi. A ile C, B'yle birlikte takılıyorlar aynı anda (Aynı anda dediysem, aynı anda yani. Threesome yapıyorlar). Bu C aynı zamanda her önüne gelene çakan bi tip. A'ya da çakıyor, A'nın annesine de ve bunun dışında zilyon tane nefes alan şeye. A'nın babası hem A'nın annesine hem başka bi kadına çakıyor. Öte yandan bi tane adam var, oğlunun tavladığı kızcağızlara sulanıyor. Bir başka erkek insanı, 15-16-17 yaşlarındaki çocuklarla takılıyor cinsiyet ayırt etmeksizin.

Film neyi anlatmak istemiş anlamadım. '30 sene sonra Amerika çok değişti. Artık çocuklarla ilişkiye girmeye izin vermiyoruz' mu demek istemişler acep?

Bu film IMDB'de nasıl 6.5 puan almış anlamadım lan. Çok enteresan... 90 dakikamı heba etti. Sanırım sanatsal bi değeri var filmin. Böyle 'Pikaçu Şıtrovski nin dokunuşlarını hissettim. Hele o sübyancı pezevenk muhterem yok mu... Hah işte tam orda hissettim üstadım' tarzında entel yorumlar yapılabiliritesi var heralde ki bu kadar yüksek bi puan almış.

Filme de koyayım, yapana da, oynayana da, filmde birbirlerine koyanlara da, o filme 6.5 puan verenlere de, zamunda da bu filmi üst sıralara çıkartanlara da... Bu yazıyı okuyup, izleyip, 'hakkaten rezilmiş' diyenlere de... O kadar uyardık, izlemeyin diye demi !

0 homurtu:

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum