siyah havyar yiyodum lan ben şimdi!

2004'ten beri öğrenme aşamasındayım. 2007 Ocak'tan itibaren de üretme aşamasına geçtim. Bir çok girişimde bulundum, hepsi de içimde patladı. Eğer şuan bu yazıyı okuyorsanız, ya bu yazının bulunduğu sayfaya google'da "am", "göt", "meme" üçlüsünü aratıp da gelmişsinizdir, ya da sosyal medyayla uğraşan twitter, facabook, friendfeed hesabı olan kişilersinizdir. İlk kesimdenseniz "amınıza koyayım! siktirin gidin xnxx.com'a!", fakat 2. kesimdenseniz, anlatacağım mevzuyu siz okuyun diye yazıyorum.

21. yaş dönümümü 2 ay sonra kutlayacağım, gencim yani daha. Az önce bahsettiğim "içimde patlayan girişimler" var ya, hah onlardan bahsedicem. Zira, epey duymuşsunuzdur sosyal medyada "girişimci" kelimesini. Bu içimde patlayan girişimlerden en büyüğü, birkaç sene önce gerçekleşti. Hala hizmet vermekte olan ADTECH isimli bilişim şirketinin, dosyaci.com isimli bir projesi vardı. Rapidshare gibi bir dosya upload sitesi, fakat tek farkı upload eden kişilerin 15-30-50 gibi kontör miktarı seçmeleri ve bu dosyayı indirmek isteyen kişilerin o kontör miktarı karşılığında dosyayı indirmeleri sayesinde, sistem sahibi (adtech) ve uploaderın kazandığı bir sistem... Lise 2'ye gidiyorum, haylazım ama kafam "internet" dediğinizde salto üstüne salto atıyor. Bir sistem tasarladım;
- Kişiler sisteme üye olacaklar
- Davet ettikleri kişi başına X birim puan kazanacaklar
- Eğer bu dosyaci.com'dan dosya indirirlerse (ki bu dosyalar, txt. içerlerinde bilmem kaç karakterlik kupon kodları var), sistemden o 5X birim puan kazanacaklar
- Her ay en çok puanı kazandıran 3-5 kişi de, mp3 player ot bok kazanacak.

"Eşini dostunu çağır, kredi kazan, puan kazan" diyen, şuan görebileceğiniz sistemlerin hiç biri yokken ben böyle bir sistem tasarladım. Bu sistemi, koda da döktüm. Hatta kullandığım tasarım ise "education" isimli mavili beyazlı ücretsiz bir css template.

Herşey hazır, ben domain seçmeye çalışıyorum. Bir akşam öğreniyorum ki amına koyduğumun koskoca bilişim şirketi Adtech, açılan bir davada kendini savunamayıp kapatılıyor. Bu sistem, en düşük kontör bedeliyle upload edilen dosya indirildikçe 25 kuruş komisyon ödüyordu. Sisteme toplamda 10 bin kişinin girdiğini, günlük de 500 download olduğunu varsayalım.. Günlük 125 TL net kazanç :) Lise 2'ye gidiyorum lan ben! 30 yılını orduya verip de, 10 milyar emekli maaşı almış bir subayın oğluyum  ben. Babam bu kadar kazanmıyor :)

Travmayı atlattım falan. Tüm GSM operatörlerine mail attım, benzeri bir sistemi kurabilmek için. Sadece Turkcell geri döndü. O da ayrı bir komedi. Bodrum'dayım, denizden çıkıyorum eve geliyorum telefonda 1 cevapsız çağrı. Trcell numara, tanımıyorum, çağrı atıp kapatıyorum. 10 dakika sonra telefon çalıyor, "Merhaba. İbrahim Bey'le mi görüşüyorum?".. Koca çağrı merkezini çaldırıp kapatmışım :D Falan filan derken, ablam bana callcenter, teknik eleman falan 20 milyar civarında bir masraf çıkartıyor. Dedim ya 30 senenin sonunda babam 10 milyar ikramiye almış, ben lise 2 ye gidiyorum. Nerden bulabilirim ki bu parayı?

Bulamıyorum tabi. Hayallerimi yıkan güzel sesli trcell ablasına küfredip hayatıma devam ediyorum. Ha bunu neden anlattım? Daha beterlerini yaşamış olan Ixan'la laflıyorduk msnden. Laf döndü dolaştı bu "girişimcilik" mevzusuna geldi. Hesapladım da 4 sene oluyor aşağı yukarı, ben lise 2yi ve o Trcell ablasını atlatalı. 365 günden 4 yıl... Günlük 125 liradan, matematiğimin yetmeyeceği kadar para... Şuan her sabah röptaşambrmı giyip, ekmeğime siyah havyar sürüyor, "Sebastian sen motoru ısıt ben geliyorum" diyip, Range Rover'ımla okula gidiyor olabilirdim :) Off off!

Ulan Adtech! Paraya kıyıp da kendini adam gibi savunaydın nolurdu be amına koyduğum?!

0 homurtu:

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum