Tekno jip ve vlog denen olay

Aslında bu yazıya "Daha önce bahsettiğim Julian Smith denen eleman..." diye bir giriş yapacaktım, fakat böyle bir elemandan bahsetmemişim. En azından bu blogda. Dolayısıyla herşeyi baştan almak durumundayım. Yaklaşık 1 sene önce falan facebooktan gönderilen bir video aracılığıyla keşfettim Julian Smith denen elemanı. Nasıl biri derseniz, böyle eblek eblek videolar çeken, insanları güldüren biri derim. Tabi nasıl biri dememe hakkınızı da saklı tutuyorusunuz bünyenizde, haberiniz olsun.

Bu elemanı keşfettiğim zaman başka bir blogum vardı. Hatta bununla ilgili bir post atmıştım. Blogu kapatınca, kendisi gözümün önünde bulunmadığından, gözden ırak gönülden ırak, ayrı yedik ayrı düştük, tavşan dağa küsmüş dağın haberi olmamış tarzı bir sürü atasözüvari durum gerçekleşti. Velhasıl, ben kendisini takip edemedim. Son zamanlarda, youtebedan geldik youtubea dönüyoruz inancım doğrultusunda, youtubeda fazlasıyla vakit harcamaya başladım. Dolayısıyla karşılaştık kendileriyle, abone oldum falan. Eski günleri yaadettik. Videoların arasından en enteresan olanını, en çok hoşuma gideni blogda yayınlayayım dedim. Unutma bu kıyağımı dedim, ayıpsın abi dedi o da.



Videoda duyulan bütün sesler, jipin orjinal sesleriymiş ve oynanmamışlar. Hatta, videonun çekiminden 2 hafta öncesinden ekip parçaların seslerini incelemeye, prova yapmaya başlamış. Videonun çekilmesi de 7 saat sürmüş (Julian'ın yalancısıyım). Esas olay 57. saniyeden sonra başlıyor ve kopuyor. Sabredin az.

Yazdıkça yazasım geldi lan. Bu eleman ve farkında olmadan takibe aldığım iJustine trilyon tane video çekmişler, milyon tane aboneleri var falan. Bir ton para kazanıyorlardır muhtemelen. Julian'ın izlediğiniz videosundaki müziğin mp3ü bile 99 cente satılıyor kendi blogunda. Yorumlara baktım "demin aldım","süper, hemen alıyorum" tarzı şeyler yazmış insanlar. Bir Türk olarak benim aklıma, indirmekten önce gelen şey, youtubedan flv'yi indirip flv-to-mp3 converter ile mp3e çevirmek oldu. Böyle birşey Türkiye'de yapılsa, olacağı da budur. Birşeyler üretmişliği, bundan para kazanmışlığı olan ben bile ücretsiz temin etme yolu düşünürken, cebinde 5 lira para olmadan sokağa çıkan insanevladı napsın? Öte yandan, bu kişilerin ikisi de kendi tshirtlerini falan satıyorlar 15-20 dolara. Türkiye'de kaç kişi takip ettiği bir sitenin tişörtüne 30 lira para verir? Hele internetten satın alınabiliyorsa? :))

Tamam, mevzuyu tartışmaya açık ve de "ciddi" olarak nitelendirebileceğimiz boyutlara taşımak istemiyorum. Zira burada en son yapmak istediğim şeylerden biridir ciddi meselelere yer vermek, tartışmak falan. Biliyorsunuz burası demokratik bir blog değil :p Krallık burası. Neyse, şöyle bir arama yaptım Google'da ve Türkçe bir vloga rastlayamadım (en azından webcam veye cep telefonuyla çekilmemiş, özen gösterilmiş bir vloga). Bu tarz şeyler için daha erken sanırım. Zaten kaç tane amatör insanı 3+ defa gördünüz ki bir videoda? Ben 2 kişiyi gördüm, biri mal fenerli idi, diğeri de kaşlarını alan ve yavşak yavşak konuşan dazlağın tekiydi. Bi onlara bak bi de iJustine'e :) Bayıldım lan hatuna.
Ha bu arada izlediğiniz video fake. Epey bir elden geçirilmiş hem video hem müzik. Fake olduğunu kanıtlayan bir video ile onu destekleyen, arabayla orjinal müzik yapmaya çalışan 3-4 elemanın bulunduğu bir video daha var youtubeda. Kendiniz şeyedersiniz çok merak ederseniz.

3 homurtu:

Adsız dedi ki...

Beğendim hehehe güzel yapmışlar

sürüden ayrılan koyun dedi ki...

bi psikopat vardı elinde ses kayıt cihazıyla gezip gündelik yaşamdaki olayların seslerini kayıt edip hepsini mixlerdi. birden aklıma o herif geldi.

bu sırada gerçekten severek takip ettiğim bir site zamanında t-sihrt satıyordu ve o t-shirtten 3 adet sipariş etmiştim. aynı sitenin sahibiyle daha sonraki seneler için t-shirt girişimi yapılıp yapılmayacağını sorduğumda. bir daha yapmam demişti. alacağız alacağız diye form dolduran elemanlar almayınca toptan yaptırdığı için cebinden para ödemek zorunda kalmışlardı.
bu tarz faliyetler için çok zaman geçmesi gerekiyor. en azından flv indirip mp3'e çevireceğine atube catcher kullan direkt mp3 olarak masaüstüne gelsin :)

Dr.Ceykıl dedi ki...

bu insanların tshirt girişimlerinin içlerinde patlama imkanı yok. 1 milyon takipçileri var, boru değil. 50 tane bastırırsın, satılır. ama türkiyede beleş dağıtmadıktan sonra sanmıyorum ben içinde patlama riski olmadan böyle bi işe kalkışasın.

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum