Şişirilmiş fiyattan indirim yapmak

Fiyatı pompalayıp da sonra indirmek tüccarlara mahsus sanardım, yanılıyormuşum. Ehliyeti kaptırdığımdan sözetmiştim geçenlerde. Boynumuz kıldan ince diyip, 2 gün önce bankaya gidip para cezasını yatırdım. Elimdeki ceza 537 liralık. Veznedara 550 lira para uzattım, önce suratıma baktı, sonra da 148 lira para üstü verdi. Şaşırdım tabi, surata bakma sırası bana gelmişti. Veznedar durumu çakmış olmalı ki "15 gün içinde öderseniz %20 indirimli oluyor" dedi. "Vay anasını..." diye düşündüysem de "Teşekkürler, kolay gelsin" diyerek çıktım bankadan. Büroya doğru yürürken düşündüm bu olayı. Vitrinlere asılan "Çıldırdık! %50ye varan indirimler!!!" yazıları geldi gözümün önüne. "Ulan, devlet babada az çakal değil" dedim kendi kendime. Demek ki, böyle bir suçtan beklentileri 402 liraymış, 537 lira şişirme rakammış. "Olaydan 15 gün sonra ödersen %20 faiz alırım" demiyor da, "Hayvan gibi içmişsin, olsun erkek adam içer. Sevdim seni. 15 gün içerisinde ödersen %20 baba kıyağı sana" diyor. Helal olsun ne diyeyim.

Hani, şişirilmiş fiyattan indirim yapanların sadece tüccarlar olduğunu sanıyordum ama yanılmışım demiştim ya, belki de yanılmamışımdır. Enteresan işler bunlar...

0 homurtu:

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum