BSG: "2009-2010 öğretim yılı harç zammı"

7-8 Temmuz civarlarında tonla sitede çıktı bu haber. Tabi o zamanlar bu blog olmadığı için kafamdan geçenleri ifşa etme imkanım olmadı. Haberden haberi olmayanlar* buradan okuyabilirler. Kısaca söz etmek gerekirse harçlara %8 ile %500 arasında zam yapılacakmış.

Arkadaş, tamam öğretimin ücretsiz olamayacağının farkındayız. İllaki bizim de 3-5 kuruş para çıkacak cebimizden fakat 3 ile 5 i bir arada görüp de sen bunu 35 olarak algılarsan burada bir problem var demektir ve bu problemin bende olduğunu düşünmüyorum*. Hem sen cebimize ne kadar para koyuyorsun da bizden bu kadar para isteyebiliyorsun? Memura %4,5 zam yapıp, "çocuğun okusun istiyorsan en az %8 faiz isterim" diyorsun. Hatta kimisine "seni sevdim, senden %200 alayım" diyorsun bre ahlaksız.

"... Buna göre, 2009-2010 akademik yılı ikinci öğretim için veteriner fakülteleri bin 976 TL’den 5 bin 276 TL’ye ..." ooooooha, oha! Yavaş gel... Araştırıp etmedim, 2. öğretim harçlarının yüksek olmasına dair şöyle bir teorim var; "madem k*çını sıkmadın, mühendislik kazanamadın, ee biyoloji bölümü de okumak istemiyorsun, o zaman bunun bi bedeli olmalı! hem o öğretmenler akşam akşam 3 kuruş para için gelmezler evlerinden" diye düşünüyor heralde devlet baba. Ee kısmen kabul edilebilir*. Tamam da 5,5 bin lira ne yahu? Bu öğretmenlerin hepsi okula taksiyle mi gelip gidiyor da bu kadar masrafları oluyor? Yazık günah...

"Üniversite mezunu delikanlı, orduya katılıp nöbet tutacağına, kendi işini yaparsa daha yararlı olur" diye düşünerek verdiğin "kısa dönem askerlik" hakkını zaten geri aldın, üzerine bir de bu zammı yaptın. Yarın öbür gün de kampüs girişlerine gişe açıp giriş parası iste tam olsun.

Milli eğitimin ne demek olduğunu bilmekte artık bir karışıklık ve yanlış anlama olmamalıdır. Bir de milli eğitim esas olduktan sonra onun dilini, usulünü, vasıtalarını da ulusal yapmak zorunluluğunu tartışmak gereksizdir. Milli eğitim ile geliştirilmek ve yükseltilmek istenen genç beyinleri bir taraftan da paslandırıcı, uyuşturucu, hayali fazlalıklarla doldurmaktan dikkatle kaçınmak lazımdır. (1924, Samsun) (Atatürk'ün Söylev ve Demeçleri, Atatürk Araştırma Merkezi, C. II, Ankara, 1997, s. 202-206)

Bu sözün neresini anlayamadınız ulannn? Ya BSG'in ya :@

2 homurtu:

Adsız dedi ki...

Kampüs girişlerine gişe olayı mantıklı geldi lan, dua et biri görüp etmesin onlardan :D

Dr.Ceykıl dedi ki...

Var daha fikirlerim o konuda, mezun olduktan sonra gelip sorarlarsa liste yapıp verebilirim :)

Yorum Gönder

 
twitter da kullanıyorum